موسسات خیریه، اتحادیه، شوراها و انجمنهای آکادمی یک «کمیسیون تحقیقاتی سطح عالی» تشکیل دادهاند تا به مشارکت دانشآموزان در مدرسه، در مواجهه با نرخهای سرسختانه پایین حضور در مدرسه، نگاهی بیندازند.
این کمیسیون توسط گروه ImpactEd تشکیل شده است و شامل نمایندگان اتحادیه رهبران ASCL، کنفدراسیون مدارس تراست، شرکای چالش و “نمایندگان تعدادی از تراست های آکادمی و مقامات محلی از سراسر کشور” است.
این گروه بیش از 100000 دانش آموز مدرسه را در سراسر کشور در نقاط مختلف در طول سال بررسی خواهد کرد تا “ارتباطات بین مشارکت، حضور و غیاب و نتایج تحصیلی” را کشف کند.
دادههای ملی نشان میدهد که غیبت در سال تحصیلی گذشته ۷.۱ درصد بوده است، در حالی که قبل از همهگیری کووید بین ۴ تا ۵ درصد بود. از هر پنج دانش آموز یک نفر معادل یک بعدازظهر در هفته را از دست می دهد.
دولت قبلی یک اتحاد اقدام حضوری متشکل از وزرا، نمایندگان بخش آموزش و بهداشت، مراقبت اجتماعی کودکان و پلیس با هدف افزایش حضور تشکیل داد.
دولت جدید هنوز نگفته است که آیا به کار خود ادامه خواهد داد یا خیر.
کمیسیون جدید میخواهد «دادههای بهموقع ملی در مورد مشارکت دانشآموزان را جمعآوری کند که میتواند به عنوان ابزاری پیشبینی برای معلمان و رهبران در برخورد با شکافهای حضور، رفاه و دستیابی عمل کند».
آیا مشارکت دانش آموز نشانه حضور در آینده است؟
ریاست این کمیسیون بر عهده Dame Sue John یکی از بنیانگذاران Challenge Partners خواهد بود. کمیسیونرها تحت هدایت تحقیقاتی پروفسور جان جریم از دانشگاه کالج لندن خدمت خواهند کرد.
هدف این است که “تعیین شود که آیا مشارکت دانش آموز – میزان تعهد، مشارکت و سرمایه گذاری عاطفی دانش آموز با مدرسه خود – سیگنال قدرتمندی از حضور و موفقیت آنها در آینده است”.
این “عوامل شناختی، عاطفی و رفتاری موثر بر مشارکت کودک را بررسی خواهد کرد”.
اگر سطح درگیری یک سیگنال هشدار اولیه است، “این ممکن است یک قطعه مهم گم شده از پازل مورد نیاز برای کمک به ایجاد نتایج مثبت برای همه دانش آموزان باشد”.
این کمیسیون همچنین مشارکت کارکنان و والدین و نحوه ارتباط آن با داده های دانش آموزان و بهبود مدرسه را بررسی خواهد کرد. در حال حاضر “بیش از 30 تراست آکادمی و مقامات محلی برای شرکت در پروژه تحقیقاتی با بودجه کامل ثبت نام کرده اند”.
این فرصت برای 10 تراست یا مقامات محلی دیگر برای پیوستن به گروه وجود دارد.
“نشان دادن علائم هشدار اولیه به مدارس”
مدارس شرکت کننده از اوایل سال 2025 با “تحلیل کامل در ترم تابستان” شروع به دریافت داده ها و بینش خواهند کرد. این کمیسیون گزارشی از یافته های کلی این مطالعه را در ماه مه منتشر خواهد کرد.
جان، که روی برنامه بهبود مدارس چالش لندن کار میکرد، گفت: «این بسیار مهم است که ما به دنبال هر راهحل ممکن برای بحران حضور و غیاب در مدارس از زمان همهگیری هستیم – دانشآموزان باید هر روز در مدرسه باشند تا بهترین شانس ممکن را داشته باشند. برای شکوفایی در زندگی».
«کار ما به مدارس نشان میدهد که علائم هشدار اولیه چیست – شاخصهای اصلی که به مدارس کمک میکند قبل از اینکه دانشآموزی که درگیر نیست، غایب شود، مداخله کنند.
با داده های مناسب، مدارس قادر خواهند بود روندها را شناسایی کنند، منابع را به طور مؤثرتری تخصیص دهند و مداخلات را متناسب با نیازهای خاص دانش آموزان انجام دهند.
سخنگوی DfE گفت: «برای از بین بردن موانع فرصتها در سراسر کشور، باید با اپیدمی ملی غیبت از مدرسه مقابله کنیم، که پس از سالها نرخ فزاینده غیبت مداوم همچنان بالاست.
درمان موفقیت آمیز علل اصلی غیبت مستلزم این است که مدارس و شرکای محلی با مشارکت خانواده ها همکاری کنند.
آنها گفتند که دولت “دسترسی به متخصصان متخصص بهداشت روان در هر مدرسه راهنمایی، ایجاد کلوپ های صبحانه رایگان در هر دوره ابتدایی و تضمین مداخله زودهنگام در مدارس عادی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه” را فراهم می کند.
کمیسیونرها
خانم سو جان، رئیس کمیسیون و مدیر اجرایی Challenge Partners
کارا آکروید، مدیر اجرایی، اعتماد آکادمی Outwood Grange
رینا بوگال ولش، مدیر آموزش و شمول، شورای شهر لیورپول
سارا بوچوی، مدیر مرکز مدرسه آموزشی جنوب لندن
Karen Bramwell OBE، مدیر اجرایی و مدیر اجرایی، Forward as One Academy Trust
دکتر Herminder Channa OBE، مدیر منطقه ای، Oasis Community Learning
سیمون کورنر، مدیر دبیرستان وید دیکن و مدیر آموزش متوسطه وید دیکن تراست
جو کوتون، مدیر عامل NET Academies Trust
Leora Cruddas CBE، مدیر اجرایی، کنفدراسیون اعتماد مدرسه
Carol Dewhurst OBE، مدیر اجرایی، Bradford Diocesan Academies Trust
تامسین فرانسیس، مدیر اجرایی افراد، استراتژی و فناوری اطلاعات، تد راگ چند آکادمی تراست
راب هاردکاسل، مدیر عامل هاتون آکادمی تراست
کارلی هالیمن، معاون مدیر عامل، Eden Academy Trust
پروفسور جان جریم، دانشگاه کالج لندن و پلتفرم تعامل (TEP)
لورا لوئیس-ویلیامز، مدیر عامل Challenge Partners
جان لوفتوس، معاون مدیر آموزش و پرورش ال
liance MAT
مارگارت مولهولند، متخصص ارسال و گنجاندن، انجمن رهبران مدرسه و کالج (ASCL)
نیکولا استفنسون DBE، مدیر عامل Valor Multi Academy Trust
جیمز تاونسند، مدیر اجرایی بنیاد REACH
Kully Uppal، معاون مدیر عامل، Summit Learning Trust
دکتر ژوزفین ولنتاین OBE، مدیرعامل Danes Educational Trust
دکتر کریس ویلسون، گروه ImpactEd
اندرو یانگ، مدیر مشترک، مرکز آموزش رهیاب