دانشآموزان در مدرسه احساس شادی کمتری میکنند و نسبت به سه سال پیش کمتر چیزهایی را که یاد میگیرند جالب میدانند، در حالی که کارکنان بیشتر احتمال دارد قلدری یا خشونت فیزیکی را گزارش کنند.
گزارش «آموزش با کیفیت بالا و فراگیر 2024» ادوریو که امروز منتشر شد، همچنین نشان داد که فقط 32 درصد از دانشآموزان مورد نظر احتمالاً مدرسه خود را به دیگران توصیه میکنند.
Dame Alison Peacock، مدیر اجرایی کالج آموزشی Chartered، گفت: “کاهش احترام و اعتمادی که این حرفه تجربه می کند، در کنار افزایش خشونت دانش آموزان گزارش شده در اینجا، به ویژه نگران کننده است.
“این با کاهش سلامت روان و رفاه در بین معلمان و رهبران ما و کمبود معلم در کشور ما و فراتر از آن مرتبط بوده است – کمبود معلم که اگر بخواهیم به عنوان یک جامعه پیشرفت کنیم به سادگی نمی توانیم از عهده آن برآییم.”
این گزارش بر اساس دادههای سه نظرسنجی از کارکنان، دانشآموزان و والدین با بیش از 245000 پاسخدهنده است.
فقط 47 درصد از 102782 دانش آموز گفتند که در مدرسه احساس خوشبختی می کنند.
ادوریو گفت که این اولین بار در تاریخ این نظرسنجی است که نسبت دانش آموزان شاد به زیر 50 درصد کاهش یافته است.
از هر یک دانش آموز یک نفر (19 درصد) گزارش کرده اند که خیلی خوشحال نیستند یا اصلا خوشحال نیستند.
فقط 28 درصد از 76534 دانش آموز گفتند که همیشه یا اغلب چیزهایی را که در مدرسه می آموختند جالب می دانستند، در حالی که 35 درصد به ندرت هرگز از آنها لذت نمی بردند.
این میزان نسبت به سال گذشته سه درصد و از سال 2020-21، زمانی که 42807 نفر به این سؤال پاسخ دادند، 14 درصد کاهش داشت.
فقط 68 درصد از کارکنان مدرسه که در سال 2023-2024 مورد نظرسنجی قرار گرفتند، احساس میکردند مورد احترام دانشآموزان هستند، در مقایسه با 76 درصد در سال 2021. ادوریو این را «روند نگرانکننده» نامید.
این شرکت گزارش می دهد که حوادث خشونت عاطفی و فیزیکی علیه کارکنان نیز برای سومین سال متوالی افزایش یافته است، به طوری که تقریباً از هر چهار نفر یک نفر نوعی خشونت را تجربه می کند.
اما بیش از نیمی از کارکنان گزارش دادند که در آمادگی درسی از حمایت خوبی برخوردار بودند، که بالاتر از سطح قبل از همه گیری است.
ادوریو دریافت که حمایت از علامتگذاری و ارزیابی طی سه سال گذشته بهبود یافته است و 44 درصد از تجربیات مثبت در سالهای 2023-2024 را نشان میدهد.
منبع: schoolsweek