آفستد جزئیات بیشتری در مورد اینکه چگونه برنامههایی را برای ارزیابی اینکه آیا مدارس در بازرسیهای جدید شامل میشوند یا خیر، تهیه خواهد کرد، ارائه کرده است.
سازمان بازرسی متعهد شده است که “معیار” جدیدی را برای درج در کارت های گزارش بازرسی که از سپتامبر سال آینده برای مدارس ارائه می شود، معرفی کند.
موضوع پیچیده نحوه اندازه گیری فراگیر بودن باید مورد مشورت قرار گیرد، اما Ofsted ماه گذشته به موسسه خیریه ملی کودکان (NCB) یک قرارداد هفت ماهه 90000 پوندی اعطا کرد تا به آن کمک کند “مفهومی آسیب پذیری و شمولیت”.
این تحقیق با هدف پاسخ به این سوال که چگونه Ofsted میتواند آسیبپذیری و پیچیدگی آن را بهتر درک کند، تا بتواند عملکرد فراگیر را ارزیابی کند، شرایط مرجعی که امروز منتشر شده است.
پژوهش در عمل، بخشی از NCB، همچنین به چگونگی درک آسیبپذیری در بخشهای آموزش و مراقبت اجتماعی، از جمله «قدرت و محدودیتهای درکهای مختلف» میپردازد.
رویکرد چیست؟
NCB یک بررسی “شواهد سریع” از ادبیات موجود پیرامون تعاریف و درک گنجاندن در مدارس و سایر محیطهایی را که Ofsted بازرسی و تنظیم میکند، انجام خواهد داد.
خیریه یک پانل مرجع آکادمیک متخصص را برای ارائه تضمین کیفیت برای پروژه منصوب خواهد کرد و با طیف نماینده ای از ذینفعان مانند دانش آموزان، متخصصان و رهبران ارشد در سراسر بخش ها از جمله آموزش تعامل خواهد داشت.
یافتههای کلیدی هر دو در گزارشی جمعآوری میشود تا به Ofsted در «درک بهتر آسیبپذیری» کمک کند. بازرسی گفت که این کار بازرسی آینده خود را اطلاع رسانی خواهد کرد.
آفستد قصد دارد یافته های این تحقیق را “پیش بینی شده در سال 2025” منتشر کند.
تاکنون جزئیات کمی در مورد معیارهایی که برای قضاوت در مورد شمول استفاده خواهد کرد، ارائه کرده است.
اما “ارزیابی خواهد کرد که آیا مدارس حمایت با کیفیتی برای کودکان محروم و آسیب پذیر ارائه می کنند یا خیر”.
سازمان دیده بان گفته است که در ماه ژانویه در مورد گزارش کارت جدید، از جمله “معیار” درج رایزنی خواهد کرد.
منبع: schoolsweek