به شوراها و تراست های آکادمی گفته شده است که هنگام تصمیم گیری برای گسترش مدارس، «به ویژه» «رهبری و مدیریت» و «کیفیت آموزش» را در نظر بگیرند.
پیش از این، اداره راهنمایی آموزش و پرورش اظهار داشت که مکانهای اضافی فقط در مدارس ابتدایی و متوسطه با رتبهبندی کلی «خوب» یا «ممتاز» ارائه میشود.
با این حال، در ماه گذشته، پیش از معرفی گزارشهای گستردهتر جدید در سپتامبر آینده، قضاوتهای سرفصل Ofsted توسط دولت جدید لغو شد.
این بدان معناست که مدارسی که در این سال تحصیلی مورد بازرسی قرار میگیرند، نمره کلی دریافت نمیکنند، اگرچه همچنان برای چهار داور فرعی موجود از «ممتاز» به «ناکافی» رتبهبندی میشوند.
بهروزرسانی دستورالعملهای وزارت آموزش و پرورش هم برای انجمنهای آکادمی و هم برای شوراها بیان میکند که «انتظار میرود، در صورت امکان، مکانهای جدید اضافی فقط در مدارسی با سوابق عملکرد قوی ارائه شود، بهویژه با در نظر گرفتن قضاوتهای فرعی Ofsted در مورد رهبری و مدیریت و کیفیت آموزش».
مدارسی که در حال حاضر عملکرد قوی ندارند فقط باید در جایی گسترش یابند که هیچ گزینه قابل قبول دیگری وجود ندارد.
دستورالعمل بهینهسازیشده بیان نمیکند که چه چیز دیگری هنگام ارزیابی عملکرد مدارس در نظر گرفته میشود.
راهنما می گوید، برنامه هایی برای گسترش مدارس بدون “سوابق عملکرد قوی” باید با گروه مناطق مورد بحث قرار گیرد.
منبع: schoolsweek