مدارس در حال کنار گذاشتن نقش سنتی دستیار تدریس به عنوان افزایش دانش آموزان با نیازهای ویژه، کاهش بودجه و افزایش دستمزدهای بخش خصوصی، نوآوری نیروی کار را هدایت می کند.
دو تراست تقریباً به طور کامل دستیاران آموزشی (TA) را در دوره متوسطه خود کنار میگذارند و سایرین نیز مدل قدیمی حمایت تک به تک کلاس درس را کنار میگذارند.
در عوض، مدارس در حال پیشروی تیمهای جدید با مربیان و مربیان یادگیری کمتر، اما ماهر هستند که بر مداخلات هدفمند برای گروههای کوچکی از دانشآموزان با نیازهای اضافی نظارت میکنند.
یک مطالعه دولتی که در روز جمعه منتشر شد نشان داد که نقش ها و مسئولیت های TA در سال های اخیر “به طور قابل توجهی افزایش یافته است”.
محققان گفتند، در کنار “فعالیت های سنتی” تهیه منابع و تزئین کلاس های درس، TAها اکنون “تنوع بیشتری از وظایف را برای حمایت از آموزش و یادگیری انجام می دهند.”
مشکلات استخدام معلم و حجم کار، انفجار دانش آموزان با SEND و افزایش نیازهای سلامت اجتماعی، عاطفی و روانی پس از کووید همگی باعث تغییرات می شوند.
اما دستمزد کم و پیشرفت محدود شغلی، TA را از کلاس درس خارج کرده و به مشاغل با درآمد بهتری که در سوپرمارکت ها روی هم می ریزند، می کشاند. در همین حال، بیشتر معلمان در مورد چگونگی استقرار موثر TA ها آموزش ندیده اند.
رهبران اکنون در حال اختراع مجدد نقش TA در کلاس درس هستند. بررسی هفته مدارس…
در سال 2011، 221500 TA انگلستان 25 درصد از نیروی کار مدرسه را تشکیل می دادند.
تعداد آنها از آن زمان تا کنون بیش از یک چهارم افزایش یافته و به 282900 نفر رسیده است – و اکنون 29 درصد از کل نیروی کار را تشکیل می دهند.
مطالعه انجام شده توسط وزارت آموزش نشان داد که بیش از نیمی از رهبران مدارس متوسطه در حال برنامه ریزی برای استخدام تعداد بیشتری از TA در سال آینده بودند.
تقریباً همه مدیران مورد بررسی، در ماه مه و ژوئن سال گذشته، دلیل اصلی را به دلیل افزایش دانش آموزان با SEND عنوان کردند. نزدیک به یک پنجم دانش آموزان در سطح ملی اکنون نیازهای ویژه ای دارند.
اما از هر پنج نفر، چهار نفر برای استخدام TA با مهارت های تخصصی SEND مشکل داشتند. این مطالعه نشان داد که سه چهارم از سران نیز به طور کلی برای به کارگیری تعداد کافی TA تلاش کردند.
United Learning، بزرگترین مرکز آکادمی این کشور، از مدارس متوسطه خود حمایت می کند تا مربیان یادگیری را جایگزین TA کنند.
سارا هورن، مدیر ثانویه تراست SEND، گفت که هر مربی در زمینهای مانند اوتیسم یا نارساخوانی تخصص SEND دارد.
به جای حمایت تک به تک کلاس درس “مدرسه قدیم”، مربیان فهرستی از دانش آموزان دارند که به تخصص آنها مرتبط است و برای ارائه مداخلات یا ارائه نکاتی به معلمان در مورد بهترین عملکرد، وارد و خارج از درس می شوند.
هورن افزود: «ما میخواستیم دانشآموزانمان از نظر اجتماعی پیشرفت کنند و مهارتهای استقلال و انعطافپذیری را داشته باشند تا بتوانند خودشان را بیاموزند. “ما دریافتیم که به طور بالقوه، با یک TA در گذشته، که کار نکرده است.”
پنج مدرسه رویکرد جدید را پذیرفتهاند و TAها برای انجام این انتقال حمایت شدهاند.
“ما دیدیم که برخی از TA ما علاقه واقعی به تخصص های خاص دارند و فکر کردیم، چرا ما بیشتر از این موضوع استفاده نمی کنیم؟” هورن اضافه شد.
منبع: schoolsweek