بر اساس یک گزارش، Bharti Airtel در حال مذاکره برای به دست آوردن سرویس Tata Play مستقیم به خانه (DTH) است که گفته می شود در حال حاضر یک تجارت زیان ده است. ظاهراً این حرکت حضور Airtel را در بخش تلویزیون دیجیتال تقویت می کند و با رقابت هایی مانند D2H، DishTV و دیگران روبرو می شود. قابل ذکر است، این توسعه پس از آن صورت میگیرد که ارائهدهنده مخابرات هندی مبلغ اولیه روپیه پرداخت کرده است. 8465 کرور (1.01 میلیارد دلار) برای پرداخت جزئی هزینه های طیف معوق خود از حراج سال 2016.
خرید تاتا پلی توسط Airtel
طبق گزارش اکونومیک تایمز، خرید تاتا پلی (که قبلاً به نام تاتا اسکای شناخته می شد) توسط Airtel در زمانی انجام می شود که بخش تلویزیون دیجیتال با چالش هایی روبرو است. این گزارش به نقل از افراد آشنا اضافه کرد که ایرتل به رهبری Sunil Mittal، که دومین اپراتور بزرگ مخابراتی هند است، قصد دارد بستهبندیهای خود را بهبود بخشد و درآمد غیر موبایلی خود را از طریق این همگرایی افزایش دهد.
طبق گزارش شرکت تحلیل بازار Statista، تاتا پلی بزرگترین تجارت DTH هند است که در نیمه اول سال گذشته 33 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
تاتا پسران شرکت هلدینگ سرویس DTH است در حالی که شرکت والت دیزنی نیز 30 درصد از آن را در اختیار دارد. قبل از همهگیری کووید-19، تاتا پلی 3 میلیارد دلار (تقریباً 25000 کرور) ارزش داشت. با این حال، ارزش گذاری آن آسیب دیده است و در حال حاضر حدود 1 میلیارد دلار (8395 کرور) تخمین زده می شود.
شایان ذکر است، شرکت سرمایه گذاری Temasek Holding Pte سنگاپور نیز 10 درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشت اما توسط Tata Sons به مبلغ 100 میلیون دلار (800 کرور) در آوریل امسال خریداری شد. طبق این گزارش، انتظار میرود که معامله Bharti Airtel نیز با ارزش مشابهی باشد. اگر این حرکت به نتیجه برسد، این دومین تجارت بین هر دو شرکت خواهد بود، پس از خرید ایرتل از تجارت حمل و نقل مصرف کننده تاتا در سال 2017، که همچنین گزارش شده بود که متحمل ضرر شده است.
منبع: gadgets360