انتخاب های وزارت حمل و نقل (DOT) برای خطوط هوایی برای جایگاه های خالی فرودگاه ملی ریگان در واشنگتن، برخی از شرکت های هواپیمایی را ناراضی کرده است.
JetBlue Airways و Frontier Airlines علناً ناامیدی خود را ابراز کرده اند، در حالی که Spirit حتی به دعوی قضایی اشاره کرده است.
اسلات های موجود به آمریکایی، دلتا، آلاسکا، جنوب غربی و یونایتد تعلق گرفت.
اسلاتها در ریگان ملی تحت نظارت دولت فدرال هستند و تعداد کمی از شرکتهای حملونقل هوایی انتخاب میشوند که بیش از 1250 مایلی محیط فرودگاه باشند. بدیهی است که خطوط هوایی آلاسکا، که در سیاتل مستقر است، فراتر از آن است. فرانتیر به دلیل همین استدلال به DOT اعتراض کرده است. فرانتیر همچنین استدلال کرد که چون آلاسکا و امریکن یک قرارداد اشتراک کد دارند، واجد شرایط یک اسلات جدید نیستند.
علیرغم اینکه Spirit این موضوع را در 26 ژوئن 2024 مطرح کرد، قبل از اینکه آلاسکا درخواست خود را در 8 ژوئیه 2024 ارسال کند، و هر دو Spirit و Frontier آن را در برنامه های خود برای اسلات در این روند مطرح کردند، آلاسکا در برنامه یا درخواست خود به این موضوع اشاره نکرد. در اعتراض فرانتیر آمده است.
رابطه بین آلاسکا و آمریکا ظاهراً شامل هیچ مفاد اشتراک گذاری اسلات نمی شود.
فرانتیر درخواست کرده بود تا مسیری بین فرودگاه بین المللی لوئیس مونوز مارین در سن خوان، پورتوریکو و ریگان ملی را اجرا کند.
اسپیریت استدلال کرد که یافته DOT مبنی بر اینکه آلاسکا از طریق رابطه اش با آمریکایی ها به ریگان نشنال دسترسی معنی داری دریافت نکرده است معتبر نیست.
اسپیریت گفت: «هر دادگاه استیناف فدرال تقریباً مطمئناً چنین بیانیه ای را فاقد پشتوانه شواهد قابل توجه و در نتیجه خودسرانه و دمدمی مزاج خواهد دانست.
JetBlue DOT را متهم کرد که به شعار خود عمل نمی کند.
«علیرغم اعلامیهها و وعدههای گسترده مبنی بر تبدیل سیاستهای رقابتی خطوط هوایی به اولویت اصلی، سابقه واقعی DOT برعکس آنچه ادعا میکند در حال انجام است، به عموم مسافران وارد کرده است: این شرکت همچنان به قویتر کردن شرکتهای هواپیمایی مسلط در حال حاضر ادامه میدهد، در حالی که از شرکتهای کوچکتر جلوگیری میکند. JetBlue گفت.
منبع: travelpulse